maandag 4 januari 2010

Een gelukkig 2010

Ik verwelkom nu het nieuwe jaar

Dag kerstbal, dag kunstkerstboom,
Dag kerstgedachte, dag kerstkrans,
Dag verstopte pepernoot,
Dag vertraagd Sinterklaas gedicht.
Dag lente, zomer en herfst,
Ik verwelkom nu de winter.
Dag kampioenschap van AZ,
Dag Marco, dag Louis,
Dat Jan-Peter en Wouter
En dat hele rariteitenkabinet.
Ik verwelkom nu het nieuwe jaar.

De beste wensen allemaal,
Ja, jij ook een gelukkig nieuw jaar.
Kom hier – drie kussen op de wang – en
Neem nog een oliebol.
Ik luister naar de radio,
Zing jij ook even mee? We tellen af naar naar 0
En doen dat via Ramses, Coldplay en Queen,
Haha 2009, wie niet weg is, is gezien!

Jij bent straks verleden, 2010 het heden
En ik zweef er tussen in.
Cogito ergo sum,
Opdat ik niet was en niet zal worden.

1 opmerking: