woensdag 3 februari 2010

Naar wat eens was

Vandaag is een nieuwe dag, vandaag is een nieuwe kans.
Ik ontkom aan de klappen van de zweep en ik kan oogsten
Wat ik ooit wist te zaaien. Ik trek mijn rubberlaarzen aan
En bagger door het veld, op zoek naar groente, fruit en

Tuinafval. De groene container aan de kant van de straat
Kent de wereld ondersteboven, head over heels, wheels
In the air
dondert het verleden, een broeierige composthoop,
Op de straat. Mensen zien mij vanachter gesloten ramen,

Maar ik vervolg mijn weg. Ik zal doorgaan. Wij zullen doorgaan.
Ik ren met de wind onder mijn vleugels over het water en
Stijg op als een vliegtuig en zie de verlangende zon, wier

Stralen likkebaardend mijn gelaat betasten. Ik stijg haast
Loodrecht omhoog, omhoog, omhoog, naar de zon, naar
Het licht. Ik smelt weg, ik smelt weg, naar wat eens was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten