maandag 28 september 2009

Zal ik dan maar?

Zal ik de stilte dan doorbreken?
Zal ik op mijn knieën vallen
En huilend om genade smeken?
Duikel ik de strijdbijl op,
Om die dan weer te begraven?
Zal ik mezelf wegsturen
Om zo jouw orde te handhaven?
Steek ik mijn hand in eigen boezem?
Of in die van jou?
Steek ik mijn handen in jouw boezem?
Wind ik je op tot in het diepst van de nacht,
Jij mij smeekt om vergiffenis?
Geef je toe dat het aan jou ligt
En eindelijk niet aan mij?
Barst jij in tranen uit?
En maakt me dat veel beetjes blij?
Zie jij dan eindelijk in,
Dat wat wij zijn niet meer
Is dan een desillusie?
Dat ik het liefst wegloop
En jij gaat janken,
Tijdens iedere discussie?
Zal ik de stilte dan doorbreken?
En je vertellen dat
Ik je nooit meer wil zien?
Is dat dan de oplossing?
Misschien?

1 opmerking: