zaterdag 31 juli 2010

Dans met me deze nacht

Ik hoop niet dat ik

Je net wakker heb gemaakt,

Toen ik laat thuis kwam.

Ik had je nog een smsje gestuurd,

Maar waarschijnlijk sliep je al.

Ben wat wezen drinken met de jongens

En wat heb jij zoal gedaan?

O, je wilt liever weer slapen gaan?

Dat is goed, nee, echt geen probleem,

Ik ga nog even

Naar

Beneden

En drink er nog eentje op ons,

Op de gezondheid van ons kind,

Op de liefde.

Ga jij maar lekker slapen

En wind je niet zo op,!

Geef me een half uurtje,

De muziek moet nog even uit mijn hoofd.

Wat, of ik gesnoven heb?

Ach, mijn neus is nog wat verdoofd,

Maar echt, niet meer dan een lijntje,

Dit keer.

Je bent nu toch wakker,

Kom nog even mee

Naar

Beneden

Dan drinken we een wijntje, of twee

Dan wachten we op de bank

Tot de zon weer boven komt.

Of ons kind

Naar

Beneden

Als het weer eens niet kan slapen.

Hee, ga nou niet gapen,

Heb net de kurk getrokken

En schenk de glazen halfvol.

Geef me je hand eens,

Kom, sta op, ahh, doe even mee.

Dans met me deze nacht

Op de melodie van het schemer

En het duister.

Luister:

Je hoort helemaal niks.

Gewoon, deze voet naar achter,

Dan een klein hupje,

Je voet dan weer naast die ander

En dan alles omgekeerd.

Kom, ga de volgende keer mee uit,

Je bent het nog niet verleerd.

1 opmerking:

  1. Je zou kunnen overwegen om het terugkerende "naar beneden" steeds op een nieuwe regel te zetten. Op die manier krijg je een soort iconiciteit, waarbij de woorden ook zichtbaar "naar beneden" vallen.

    BeantwoordenVerwijderen